Baptyści chwalą Holendrów
- 25 maja, 2004
- przeczytasz w 2 minuty
Rektor baptystycznego Uniwersytetu Politechniki (Nikaragui Universidad Politécnica de Nicaragua), Emerson Pérez, oraz pastor Kościoła Baptystów, Tomáz Téllez, stwierdzili, że w Holandii, poprzez połączenie się dwóch Kościołów reformowanych z Kościołem luterańskim, doszło do historycznego wydarzenia, które jest wielkim przykładem dla całego Kościoła Powszechnego. Obydwaj powrócili właśnie z Holandii, gdzie przyglądali się pierwszemu Synodowi Kościoła Reformowanego, podczas którego doszło do zjednoczenia Kościołów, w chwili, kiedy światprzeżywa […]
Rektor baptystycznego Uniwersytetu Politechniki (Nikaragui Universidad Politécnica de Nicaragua), Emerson Pérez, oraz pastor Kościoła Baptystów, Tomáz Téllez, stwierdzili, że w Holandii, poprzez połączenie się dwóch Kościołów reformowanych z Kościołem luterańskim, doszło do historycznego wydarzenia, które jest wielkim przykładem dla całego Kościoła Powszechnego.
Obydwaj powrócili właśnie z Holandii, gdzie przyglądali się pierwszemu Synodowi Kościoła Reformowanego, podczas którego doszło do zjednoczenia Kościołów, w chwili, kiedy światprzeżywa kryzys przemocy i braku wartości etycznych. Tellez, który jest również dyrektorem Depertamentu Stosunków Międzynarodowych w UPOLI, oświadczył, że przykład zjednoczonego Kościoła daje nadzieje na przyszłośc dla wszystkich innych chrześcijan i ich wspólnot.
W Synodzie uczestniczyli delegaci z Europy, z Afryki i z Nikaragui. Inżynier Pérez i pastor Téllez reprezentowali Baptystyczną Konwencję Nikaragui (Convencióm Bautista de Nicaragua — CBN). Do kraju powrócili pod dużym wrażeniem wydarzeń, których byli świadkami. Mottem Synodu było hasło: „Jesteśmy Jednym w Chrystusie”.
Uzyskali także zapewnienie, że nowy Kościół dalej będzie wspierał UPOLI w rozwoju wyższego szkolnictwa w Nikaragui. Reformowany Kościół Holandii pomagał misji UPOLI od ponad dwudziestu lat. Téllez zapowiedział również, mającą nastąpić w najbliższych dniach, wizytę delegacji z Wolnego Uniwersytetu Holandii, która ma pomóc UPOLI w przygotowaniu projektów dotyczących zarządzania uniwersytetem, w modernizacji i w uzdolnienieniu studentów w posługiwaniu się nowoczesną technologią i informatyką