Dietrich Bonhoeffer i bezreligijne chrześcijaństwo
- 3 stycznia, 2005
- przeczytasz w 1 minutę
Niedługo po opublikowaniu Akt und Sein w Bonhoefferze zachodzi zasadnicza przemiana: teraz Chrystus, a nie Kościół staje się zdecydowanie najważniejszym konkretem chrześcijaństwa. Czy przyczyniły się do tego niepokojące zmiany w niemieckim Kościele ewangelickim po dojściu nazistów do władzy? Według wspomnień zamieszczonych w jednym z listów Bonhoeffera z 1936 roku był to zbieg okoliczności. Bonhoeffer wkroczył na drogę, którą sam rozumiał i określał jako “naśladowanie Chrystusa”, a która w konsekwencji miała zaprowadzić go poza […]
Niedługo po opublikowaniu Akt und Sein w Bonhoefferze zachodzi zasadnicza przemiana: teraz Chrystus, a nie Kościół staje się zdecydowanie najważniejszym konkretem chrześcijaństwa. Czy przyczyniły się do tego niepokojące zmiany w niemieckim Kościele ewangelickim po dojściu nazistów do władzy? Według wspomnień zamieszczonych w jednym z listów Bonhoeffera z 1936 roku był to zbieg okoliczności. Bonhoeffer wkroczył na drogę, którą sam rozumiał i określał jako “naśladowanie Chrystusa”, a która w konsekwencji miała zaprowadzić go poza “sferę Kościoła.” Serdecznie zapraszymy Czytelników Ekumenicznej Agencji Informacyjnej Ekumenizm.pl do lektury tekstu pastora Marka Kurkierewicza pt.: Dietrich Bonhoeffer: bezreligijne chrześcijaństwo, który dostępny jest na stronach Magazynu Teologicznego Semper Reformanda.