Dwa szlaki Wspólnoty Anglikańskiej?
- 28 lipca, 2009
- przeczytasz w 2 minuty
Honorowy zwierzchnik Wspólnoty Anglikańskiej przyznał, że Wspólnota jest podzielona we wszystkim z wyjątkiem nazwy. W odpowiedzi na podjęte w lipcu przez Generalną Konwencję Kościoła Episkopalnego USA decyzje o ordynowaniu gejów oraz o dopuszczeniu błogosławieństwa związków jednopłciowych arcybiskup Canterbury uzasadnia ideę “dwóch ścieżek” anglikańskich. Kościół anglikański dzieli przede wszystkim stosunek do homoseksualności. Dr Rowan Williams apeluje jednak, by nie patrzeć na problem w apokaliptycznych terminach schizmy czy ekskomuniki lecz jako na “dwa style bycia anglikaninem” […]
Honorowy zwierzchnik Wspólnoty Anglikańskiej przyznał, że Wspólnota jest podzielona we wszystkim z wyjątkiem nazwy. W odpowiedzi na podjęte w lipcu przez Generalną Konwencję Kościoła Episkopalnego USA decyzje o ordynowaniu gejów oraz o dopuszczeniu błogosławieństwa związków jednopłciowych arcybiskup Canterbury uzasadnia ideę “dwóch ścieżek” anglikańskich.
Kościół anglikański dzieli przede wszystkim stosunek do homoseksualności. Dr Rowan Williams apeluje jednak, by nie patrzeć na problem w apokaliptycznych terminach schizmy czy ekskomuniki lecz jako na “dwa style bycia anglikaninem” czy “dwa style świadczenia o anglikańskim dziedzictwie”. Oświadczenie arcybiskupa skierowane jest do biskupów, księży i wiernych Wspólnoty Anglikańskiej,
Arcybiskup Canterbury uczestniczył w Generalnej Konwencji episkopalian i prosił by nie robili niczego co mogłoby jeszcze bardziej podzielić Wspólnotę. W wydanym wczoraj oświadczeniu jednak zapewnił, że podjęte przez Kościół episkopalny dwie rezolucje nie unieważniają moratorium na dopuszczenie do wyświęcenia gejów biskupów oraz błogosławieństwa dla związków jednopłciowych. Moratorium znane jako Raport Windsorski zostało przyjęte na Konferencji w Lambeth w 2004 r. Określając dyskryminację homoseksualistów jako złą dr Williams jednocześnie uzasadnia, że zmiany społeczne w tej kwestii nie mogą jednak zmieniać kościelnej tradycji. Zmiana opartego na Biblii nauczania wobec praktykowania homoseksualizmu musi być poparta głębokimi studiami teologicznymi.
Dr Williams uważa, że praktykowanie homoseksualizmu nie przystoi wyświęconym księżom a szczególnie już biskupom.