Dwulicowość ABC
- 10 maja, 2005
- przeczytasz w 1 minutę
Pod koniec ubiegłego roku i w marcu roku bieżącego trzy amerykańskie stacje telewizyjne — NBC, CBS i ABC — odmówiły emisji spotu reklamowego Zjednoczonego Kościoła Chrystusa (United Church of Christ). Ta ostatnia stwierdziła wtedy, że prowadzi taką samą politykę w stosunku do wszystkich reklam religijnych. 2. maja ABC nie miała jednak oporów przed emisją spotów organizacji Focus on the Family. Zdaniem UCC to przykład dyskryminacji. Jim Daly, szef Focus […]
Pod koniec ubiegłego roku i w marcu roku bieżącego trzy amerykańskie stacje telewizyjne — NBC, CBS i ABC — odmówiły emisji spotu reklamowego Zjednoczonego Kościoła Chrystusa (United Church of Christ). Ta ostatnia stwierdziła wtedy, że prowadzi taką samą politykę w stosunku do wszystkich reklam religijnych. 2. maja ABC nie miała jednak oporów przed emisją spotów organizacji Focus on the Family. Zdaniem UCC to przykład dyskryminacji.
Jim Daly, szef Focus on the Family twierdzi, że spoty ich organizacji promują ofertę bazujących na wierze porad dla rodziców.
- Focus on the Family jest czysto religijną organizacją. Mamy więc kolejną ilustrację , jak wybiórcze są zasady obowiązujące w stacji, podczas gdy inny religijny punkt widzenia nie może wykupić czasu antenowego, aby głosić inkluzyjne posłanie — stwierdził ks. Robert Chase z UCC. — Organizacja może głosić przyjazne zaproszenie, ale jaką pewnośc ma ABC, że materiały Focus on the Family zachowują szacunek dla każdej wiary, szacunek dla rodzin nietradycjonalistycznych, szacunek dla miliona dzieci, dla których rodzicami są pary jednopłciowe — pyta ks. Chase.
Selektywność stacji ABC spotkała się z dużym odzewem internautów, którzy nie mogli się dopatrzeć logiki w działaniach amerykańskiej telewizji.