Ewolucja doktryny mariawickiej
- 8 sierpnia, 2006
- przeczytasz w 1 minutę
Mariawityzm, istniejący dziś w dwóch denominacjach: Kościół Starokatolicki Mariawitów (z siedzibą w Płocku) i Kościół Katolicki Mariawitów (z siedzibą w Felicjanowie), narodził się w Kongresówce na przełomie XIX i XX wieku. Osobą, która praktycznie od początku formowania się nowej wspólnoty religijnej odgrywała w niej ważną rolę był ks. Jan Maria Michał Kowalski (na zdj.), późniejszy arcybiskup Kościoła Mariawickiego. W momencie śmierci założycielki mariawityzmu siostry Feliksy Kozłowskiej (1921) — nazywanej przez mariawitów […]
Mariawityzm, istniejący dziś w dwóch denominacjach: Kościół Starokatolicki Mariawitów (z siedzibą w Płocku) i Kościół Katolicki Mariawitów (z siedzibą w Felicjanowie), narodził się w Kongresówce na przełomie XIX i XX wieku. Osobą, która praktycznie od początku formowania się nowej wspólnoty religijnej odgrywała w niej ważną rolę był ks. Jan Maria Michał Kowalski (na zdj.), późniejszy arcybiskup Kościoła Mariawickiego. W momencie śmierci założycielki mariawityzmu siostry Feliksy Kozłowskiej (1921) — nazywanej przez mariawitów “Mateczką”- jego pozycja we wspólnocie jeszcze się umocniła i to on nadał kierunek dalszemu rozwojowi Kościoła mariawickiego.
Serdecznie zapraszamy Czytelników EAI Ekumenizm.pl do lektury tekstu Artura Górskiego, poświęconego Ewolucji doktryny mariawickiej w latach 20. i 30. XX w. Artykuł znajduje się na stronach Magazynu Teologicznego Semper Reformanda.
Zapraszamy do dyskusji i polemiki na łamach Magazynu.