Teologia i prawo naturalne u Lutra
- 27 maja, 2006
- przeczytasz w 1 minutę
Negatywne nastawienie Lutra wobec scholastycznej teologii naturalnej nie oznacza, że Wittenberski Reformator, a za nim teologia ewangelicka kategorycznie odrzucała naturę (stworzenie) jako możliwość zachwytu nad Bożym działaniem w świecie i dla człowieka. Stworzenie (natura) stało się według Lutra śladem utraconego raju, a w konsekwencji tego epifanią ukrytego Boga. W jednym z kazań Luter mówi, że „nie jesteśmy nawet godni słyszeć śpiew ptaków i chrząkania świni.”Serdecznie zapraszamy Czytelników EAI […]
Negatywne nastawienie Lutra wobec scholastycznej teologii naturalnej nie oznacza, że Wittenberski Reformator, a za nim teologia ewangelicka kategorycznie odrzucała naturę (stworzenie) jako możliwość zachwytu nad Bożym działaniem w świecie i dla człowieka. Stworzenie (natura) stało się według Lutra śladem utraconego raju, a w konsekwencji tego epifanią ukrytego Boga. W jednym z kazań Luter mówi, że „nie jesteśmy nawet godni słyszeć śpiew ptaków i chrząkania świni.”
Serdecznie zapraszamy Czytelników EAI Ekumenizm.pl do lektury artykułu poświęconego teologii naturalnej i prawu naturalnemu u Marcina Lutra. Tekst znajduje się na stronach Magazynu Teologicznego Semper Reformanda.