Społeczeństwo

Biegnij do sklepu, bo nadchodzi Trzech Króli


Świą­tecz­na gorącz­ka zaku­pów koń­czy się w Euro­pie w wigi­lię świę­ta Naro­dze­nia Pań­skie­go. W USA jest ina­czej. Tam szał “bożo­na­ro­dze­nio­wej” kon­sump­cji trwa aż do świę­ta Obja­wie­nia Pań­skie­go (Epi­fa­nii), zwa­ne­go popu­lar­nie świę­tem Trzech Kró­li. A wszyst­ko z powo­du Laty­no­sów, któ­rzy obcho­dzą Epi­fa­nię tak hucz­nie, jak Boże Naro­dze­nie – infor­mu­je ame­ry­kań­ski dzien­nik USA Today. 6 stycz­nia jest szcze­gól­nie świę­to­wa­ny w Hisz­pa­nii, Mek­sy­ku, Puer­to Rico, i wie­lu innych kra­jach […]


Świą­tecz­na gorącz­ka zaku­pów koń­czy się w Euro­pie w wigi­lię świę­ta Naro­dze­nia Pań­skie­go. W USA jest ina­czej. Tam szał “bożo­na­ro­dze­nio­wej” kon­sump­cji trwa aż do świę­ta Obja­wie­nia Pań­skie­go (Epi­fa­nii), zwa­ne­go popu­lar­nie świę­tem Trzech Kró­li. A wszyst­ko z powo­du Laty­no­sów, któ­rzy obcho­dzą Epi­fa­nię tak hucz­nie, jak Boże Naro­dze­nie – infor­mu­je ame­ry­kań­ski dzien­nik USA Today.

6 stycz­nia jest szcze­gól­nie świę­to­wa­ny w Hisz­pa­nii, Mek­sy­ku, Puer­to Rico, i wie­lu innych kra­jach laty­no­ame­ry­kań­skich. Dzie­ci przy­go­to­wu­ją swo­je buty i wkła­da­ją w nie tra­wę. Jest ona poda­run­kiem dla wiel­błą­dów, na któ­rych przy­by­wa­ją Kac­per, Mel­chior i Bal­ta­zar. Rano malu­chy znaj­du­ją w butach pre­zen­ty.


Jako że w USA oso­by pocho­dzą­ce z kra­jów hisz­pań­sko­je­zycz­nych są naj­więk­szą mniej­szo­ścią (44,3 mln Laty­no­sów), han­dlow­cy od kil­ku lat prze­dłu­ża­ją świą­tecz­ną sprze­daż o dwa tygo­dnie. W prze­szło­ści po Świę­tach wszyst­ko zamie­ra­ło, teraz sprze­da­je­my dalej, mówi Igna­cio Her­nan­dez, kie­row­nik skle­pu MexGrocer.com, któ­ry ostat­nio zaczął ofe­ro­wać Rosca de Rey­es, czy­li tra­dy­cyj­ne mek­sy­kań­skie cia­sto wypie­ka­ne z oka­zji Epi­fa­nii.


Naj­więk­sza ame­ry­kań­ska sieć hiper­mar­ke­tów, Wal-Mart, pod­chwy­ci­ła meto­dę “prze­dłu­ża­nia świą­tecz­nej atmos­fe­ry” w swo­ich skle­pach już w zeszłym roku. Prze­bra­ni za trzech mędr­ców męż­czyź­ni prze­cha­dza­ją się po Wal-Mar­tach na połu­dnio­wym zacho­dzie USA, gdzie miesz­ka naj­wię­cej imi­gran­tów laty­no­skie­go pocho­dze­nia. Z kolei sieć skle­pów Kmart spn­so­ru­je para­dę z oka­zji świę­ta Trzech Kró­li w Mia­mi. Na pew­no ten biz­nes ma sens, bo może­my wydłu­żyć czas spe­cjal­nej sprze­da­ży, powie­dział dzien­ni­ko­wi Lopez Negre­te, szef fir­my współ­pra­cu­ją­cej z Wal-Mar­tem pod­czas kam­pa­nii mar­ke­tin­go­wej, klien­ci mają poczu­cie, że ich tra­dy­cje są sza­no­wa­ne, waż­ne i dostrze­ga­ne.


Rynek pro­duk­tów skie­ro­wa­ny do mniej­szo­ści hisz­pań­sko­ję­zycz­nej wciąż się powięk­sza, ale jak dono­si USA Today, nie­któ­rzy ana­li­ty­cy twier­dzą, że sza­leń­stwo zaku­pów przed świę­tem Trzech Kró­li pozo­sta­nie regio­nal­nym dzia­ła­niem mar­ke­tin­go­wym w miej­scach, gdzie miesz­ka naj­wię­cej Laty­no­sów i nie­zbyt szyb­ko upo­wszech­ni się w całym kra­ju.


:: Wię­cej infor­ma­cji nt. ŚWIĘTA EPIFANII

Ekumenizm.pl działa dzięki swoim Czytelnikom!
Portal ekumenizm.pl działa na zasadzie charytatywnej pracy naszej redakcji. Zachęcamy do wsparcia poprzez darowizny i Patronite.