Społeczeństwo

Dzieci wychowywane w niepełnych rodzinach oraz przez pary homoseksualne


Dzie­ci, któ­re wycho­wu­ją się w nie­peł­nych rodzi­nach są bar­dziej nie­sta­łe emo­cjo­nal­nie, a ich zacho­wa­nie jest bar­dziej agre­syw­ne — powie­dzia­ła dzie­kan Fakul­te­tu Psy­cho­lo­gii Uni­wer­sy­te­tu Valen­cia, Hisz­pa­nia, Vicen­ta María Mestre, pod­czas naro­do­we­go kon­gre­su pedia­trii w Ali­can­te. „Dzie­ci, któ­re wycho­wu­ją się z oby­dwo­ma rodzi­ca­mi w domu rodzin­nym bar­dziej kon­tro­lu­ją swo­je emo­cje, bowiem zauwa­ża­ją więk­szą kohe­ren­cję w zasto­so­wa­niu norm i więk­szą kon­sy­sten­cję w ich wypeł­nia­niu, co ma dobro­czyn­ny wpływ na ich przy­sto­so­wa­nie […]


Dzie­ci, któ­re wycho­wu­ją się w nie­peł­nych rodzi­nach są bar­dziej nie­sta­łe emo­cjo­nal­nie, a ich zacho­wa­nie jest bar­dziej agre­syw­ne — powie­dzia­ła dzie­kan Fakul­te­tu Psy­cho­lo­gii Uni­wer­sy­te­tu Valen­cia, Hisz­pa­nia, Vicen­ta María Mestre, pod­czas naro­do­we­go kon­gre­su pedia­trii w Ali­can­te.

„Dzie­ci, któ­re wycho­wu­ją się z oby­dwo­ma rodzi­ca­mi w domu rodzin­nym bar­dziej kon­tro­lu­ją swo­je emo­cje, bowiem zauwa­ża­ją więk­szą kohe­ren­cję w zasto­so­wa­niu norm i więk­szą kon­sy­sten­cję w ich wypeł­nia­niu, co ma dobro­czyn­ny wpływ na ich przy­sto­so­wa­nie spo­łecz­ne” — stwier­dził Mestre.

Doda­ła rów­nież, że oso­bo­wość nasto­lat­ka jest nazna­czo­na rodzin­nym oto­cze­niem, w któ­rym roz­wi­ja się dziec­ko. W ten spo­sób, zain­te­re­so­wa­nie rodzi­ców ich dzieć­mi i dane przez nich opar­cie emo­cjo­nal­ne poma­gą we wła­ści­wym spo­so­bie wycho­wa­nia.

Takie wnio­ski pani Mestre wysnu­ła ze swo­ich badań zacho­wa­nia i psy­cho­spo­łecz­ne­go wzro­stu dzie­ci, któ­re prze­pro­wa­dzi­ła w Valen­cji, ana­li­zu­jąc 1400 przy­pad­ków dzie­ci w wie­ku od 9 do 13 lat, wycho­wy­wa­nych tyl­ko przez jed­ne­go opie­ku­na z powo­du roz­wo­du rodzi­ców. W gru­pie bada­nej przez panią pro­fe­sor byly tak­że dzie­ci adop­to­wa­ne oraz wycho­wy­wa­ne przez pary homo­sek­su­al­ne.

Mestre wska­za­ła, że sta­bil­ność emo­cjo­nal­na i zdol­ność zacho­wa­nia kon­tro­li nie zale­żą od płci rodzi­ców. Roz­wój emo­cjo­nal­ny i poznaw­czy dzie­ci wycho­wa­nych przez pary homo­sek­su­al­ne, przy­naj­mniej do tej pory, nie róż­ni się od tego u dzie­ci wycho­wa­nych przez pary hete­ro­sek­su­al­ne, cho­ciaż aktu­al­nie ist­nie­je na ten temat jesz­cze bar­dzo mało danych.

Poza tym bada­nia wyka­zu­ją, że orien­ta­cja sek­su­al­na dzie­ci nie zosta­je naru­szo­na orien­ta­cją ich rodzi­ców, co jest dosyć cie­ka­wym wnio­skiem, ale któ­ry moż­na będzie potwier­dzić dopie­ro wte­dy, kie­dy wzro­śnie licz­ba dzie­ci wycho­wa­nych przez pary homo­sek­su­al­ne.

Ekumenizm.pl działa dzięki swoim Czytelnikom!
Portal ekumenizm.pl działa na zasadzie charytatywnej pracy naszej redakcji. Zachęcamy do wsparcia poprzez darowizny i Patronite.