Naukowcy wzywają do walki z “inteligentnym projektem”
- 23 lutego, 2006
- przeczytasz w 1 minutę
Amerykańscy naukowcy wezwali społeczności religijne głównego nurtu do walki z zakazami nauczania teorii ewolucji w szkołach. Amerykańskie Stowarzyszenie na rzecz Wspierania Nauki (AAAS) na swym corocznym spotkaniu zaatakowało ruch promujący „inteligentny projekt” . W specjalnym oświadczeniu ta największa organizacja naukowców amerykańskich upomniała 14 stanów USA, które nadal dopuszczają nauczanie nienaukowych alternatyw dla teorii Darwina (a taką jest tzw. inteligentny projekt). Według AAAS obecna […]
Amerykańscy naukowcy wezwali społeczności religijne głównego nurtu do walki z zakazami nauczania teorii ewolucji w szkołach. Amerykańskie Stowarzyszenie na rzecz Wspierania Nauki (AAAS) na swym corocznym spotkaniu zaatakowało ruch promujący „inteligentny projekt” .
W specjalnym oświadczeniu ta największa organizacja naukowców amerykańskich upomniała 14 stanów USA, które nadal dopuszczają nauczanie nienaukowych alternatyw dla teorii Darwina (a taką jest tzw. inteligentny projekt). Według AAAS obecna kontrowersja, dotycząca nauczania ewolucji, w ogóle nie ma charakteru naukowego. Dopuszczenie do dowolności nauczania, jaką przyjęły niektóre stany powoduje, że studenci będą źle rozumieć to czego naucza biologia, fizyka i geologia. Apel do liderów religijnych o wsparcie dla nauczania teorii ewolucji wynika z faktu, że nauka i religia nie są z sobą w konflikcie, i wielu liderów religijnych nie widzi sprzeczności między ewolucją a religią.
Zaniepokojenie wzrostem zainteresowania kreacjonizmem, i uznawania teorii Darwina za błędną wśród brytyjskich studentów, wyraziło również brytyjskie Royal Society. W tym miesiącu muzułmańscy studenci medycyny w Londynie rozprowadzali ulotki, w których teorii Darwina zarzucano fałsz. Również ewangelikalni studenci coraz częściej podważają teorię ewolucji.