Południowi Baptyści a kwestia kobieca
- 25 października, 2007
- przeczytasz w 1 minutę

Liderzy Konwencji Południowych Baptystów wspierają byłego przewodniczącego wspólnoty po serii ataków w związku z reprezentowanym przez tegoż poglądem na rolę kobiet w społeczeństwie. Wsparcie dla Pattersona zadeklarował też zarząd Teologicznego Seminarium Południowych Baptystów. Przeciw szkole i Pattersonowi proces wytoczyła Sheri Klouda, która uważa, że straciła stanowisko profesora teologii gdyż jest kobietą. O sprawie informowaliśmy na EAI w marcu br.
Liderzy Konwencji Południowych Baptystów wspierają byłego przewodniczącego wspólnoty po serii ataków w związku z reprezentowanym przez tegoż poglądem na rolę kobiet w społeczeństwie. Wsparcie dla Pattersona zadeklarował też zarząd Teologicznego Seminarium Południowych Baptystów. Przeciw szkole i Pattersonowi proces wytoczyła Sheri Klouda, która uważa, że straciła stanowisko profesora teologii gdyż jest kobietą. O sprawie informowaliśmy na EAI w marcu br.
Profesor Klouda wykładała od 2002 roku hebrajski, ale po zmianie władz Seminarium w 2003 r., a konkretnie po wyborze Pattersona na szefa uczelni, zmieniła się też polityka, według której teologią mają prawo wykładać tylko mężczyźni. Paige Patterson uważa, że odsunięcie kobiet od nauczania teologii wynika wprost z przyjętego przez Konwencję Południowych Baptystów oświadczenie o zasadach wiary, które stwierdza, że przewodzenie jest zarezerwowane dla mężczyzn.
Dla Pattersona sprawa pozbawienia kobiet prawa od nauczania teologii jest kwestią nakazu Boga, że kobiety nie powinny uczestniczyć w nauczaniu lub przewodzeniu mężczyznom. Seminarium obecnie oferuje kobietom kurs gospodyń domowych — co też stało się powodem krytyki. Patterson twierdzi jednak, że szkoła nie mówi kobietom, że powinny zostać w domu, ale kładzie nacisk na to jak ważne są role w rodzinie.
:: Ekumenizm.pl: Pierwsza kobieta na czele baptystycznego Kościoła
:: Ekumenizm.pl: Kobieta do omiatania