Różowy Islam w podręcznikach
- 3 marca, 2003
- przeczytasz w 1 minutę
Amerykańskie podręczniki prezentują tendencyjny obraz Islamu. Według organizacji American Textbook Council, zajmującej się badaniem zawartości podręczników, przedstawia się “różowy” obraz tej religii, pomijając sprawy drażliwe. W przebadanych podręcznikach albo nie wspomniano o poparciu Islamu dla niewolnictwa (aż do XX wieku!), sytuacji prawnej i religijnej kobiet, prześladowaniach innowierców, fanatyzmie i nietolerancji albo też przedstawiano czador i burkę jedynie jako “dobrowolny sprzeciw kobiet wobec represyjnych reżimów”. Zdaniem tej organizacji […]
Amerykańskie podręczniki prezentują tendencyjny obraz Islamu. Według organizacji American Textbook Council, zajmującej się badaniem zawartości podręczników, przedstawia się “różowy” obraz tej religii, pomijając sprawy drażliwe.
W przebadanych podręcznikach albo nie wspomniano o poparciu Islamu dla niewolnictwa (aż do XX wieku!), sytuacji prawnej i religijnej kobiet, prześladowaniach innowierców, fanatyzmie i nietolerancji albo też przedstawiano czador i burkę jedynie jako “dobrowolny sprzeciw kobiet wobec represyjnych reżimów”.
Zdaniem tej organizacji dzieje się tak na skutek nacisków i gróźb ze strony organizacji islamskich w USA. Jednocześnie te same podręczniki rozpisują się o krucjatach, niewolnictwie i dyskryminacji kobiet w kulturze zachodniej etc.
(Washington Times)