“Tygodnik Powszechny” u progu zmian
- 30 kwietnia, 2007
- przeczytasz w 2 minuty
Grupa ITI, do której należy telewizja TVN, będzie inwestować w media katolickie, tworząc od jesieni telewizyjny kanał religijny. W ostatni piątek, ITI kupiła 49% udziałów w przeżywającym kłopoty finansowe “Tygodniku Powszechnym”. — Zachowujemy pełną kontrolę nad wydawanym pismem — zapewnia kierownictwo redakcji “Tygodnika Powszechnego”. — Nie mieliśmy noża na gardle. Można było nadal wydawać pismo na dotychczasowych zasadach. Ale my mamy znacznie większe ambicje i chcemy, aby “Tygodnik” był […]
Grupa ITI, do której należy telewizja TVN, będzie inwestować w media katolickie, tworząc od jesieni telewizyjny kanał religijny. W ostatni piątek, ITI kupiła 49% udziałów w przeżywającym kłopoty finansowe “Tygodniku Powszechnym”.
- Zachowujemy pełną kontrolę nad wydawanym pismem — zapewnia kierownictwo redakcji “Tygodnika Powszechnego”. — Nie mieliśmy noża na gardle. Można było nadal wydawać pismo na dotychczasowych zasadach. Ale my mamy znacznie większe ambicje i chcemy, aby “Tygodnik” był znacznie mocniej obecny na medialnym rynku w Polsce — powiedział dla Gazety Wyborczej Krzysztof Kozłowski, prezes zarządu Fundacji “Tygodnika Powszechnego”.
Tygodnik Powszechny jest wydawnictwem z ponad 60-letnią tradycją, znanym i cenionym przez całe pokolenia Polaków. Tygodnik, jako katolickie pismo społeczno — kulturalne, wyróżnia mocne zakorzenienie wartościach chrześcijańskich a jednocześnie otwarcie na różnorodne nurty intelektualne.
Analityk banku BZ WBK, Andrzej Szymański, skomentował to przejęcie następująco: — Decyzja jest trochę zaskakująca, ponieważ do tej pory przedstawiciele koncernu [ITI] deklarowali, że nie będą wchodzić w media drukowane. Ale na pewno nie jest to krok biznesowy. Będzie służyć budowie wizerunku. Przypomina trochę postawy bogatych ludzi we Francji, którzy kupują prasę nie w celu zarobienia pieniędzy, tylko “zrobienia czegoś dla ludzkości”.
Andrzej Zarębski, specjalista ds. mediów, uważa, iż: — Kupno “Tygodnika Powszechnego” może mieć na celu zbudowanie zaplecza religijno-intelektualnego dla tej stacj [TVN]. Z uwagi na duże zainteresowanie religią wśród Polaków ten zakup przyniesie grupie korzyści pod względem wizerunkowym.