Żydowsko-chrześcijańska nienawiść w rodzinie
- 30 kwietnia, 2003
- przeczytasz w 1 minutę
Historię współżycia chrześcijan i Żydów można określić “długotrwałą nienawiścią w rodzinie” — uważa rabin A. James Rudin, od ponad 30 lat aktywnie uczestniczący w dialogu międzyreligijnym. Zwykle nienawiść w rodzinie wywołuje stan posiadania, czy pytanie kto jest bardziej kochany. W przypadku dialogu chrześcijańsko-żydowskiego źróła niechęci są podobne. Od wieków chrześcijanie i Żydzi pytali się w swoich teologiach — kogo Bóg kocha prawdziwie, kto jest narodem wybranym. Spór dotyczył, […]
Historię współżycia chrześcijan i Żydów można określić “długotrwałą nienawiścią w rodzinie” — uważa rabin A. James Rudin, od ponad 30 lat aktywnie uczestniczący w dialogu międzyreligijnym.
Zwykle nienawiść w rodzinie wywołuje stan posiadania, czy pytanie kto jest bardziej kochany. W przypadku dialogu chrześcijańsko-żydowskiego źróła niechęci są podobne. Od wieków chrześcijanie i Żydzi pytali się w swoich teologiach — kogo Bóg kocha prawdziwie, kto jest narodem wybranym.
Spór dotyczył, bo już w tej chwili w dużej mierze nie dotyczy, zdaniem rabina również pytania o to, czy dary Boga mogą zostać odwołane, jak to przez wiele wieków nauczali chrześcijanie w odniesieniu do Żydów, którzy mieli przestać być wybranymi przez Boga.
Więcej o dialogu chrześcijańsko-żydowskim:
Luteranie i Żydzi w dialogu
Konserwatywni Żydzi o innych religiach
Żydzi, Ukrzyżowanie i chrześcijański antysemityzm