Filozofia w teologii bizantyjskiej
- 21 kwietnia, 2007
- przeczytasz w 1 minutę
Filozofia, podobnie jak i teologia, nie zajmuje się bezpodmiotowym rozmyślaniem, ani jakąś tajemniczą krainą, ani myślą bez myśli. A skoro tak, to każdy z nas jest filozofem, każdy z nas szukając dobra, sprawiedliwości, miłości pyta o to, ale nie tylko jak filozof, a także jak teolog, mimo że nie posiada w pełni świadomości tego, o co pyta i czego poszukuje. Karl Jaspers zauważył, iż filozofia, a także i teologia, jest sprawą człowieka, gdyż każdy z nas stawia […]
Filozofia, podobnie jak i teologia, nie zajmuje się bezpodmiotowym rozmyślaniem, ani jakąś tajemniczą krainą, ani myślą bez myśli. A skoro tak, to każdy z nas jest filozofem, każdy z nas szukając dobra, sprawiedliwości, miłości pyta o to, ale nie tylko jak filozof, a także jak teolog, mimo że nie posiada w pełni świadomości tego, o co pyta i czego poszukuje. Karl Jaspers zauważył, iż filozofia, a także i teologia, jest sprawą człowieka, gdyż każdy z nas stawia pytania o sens świata, o wartości względne i bezwzględne, a także o Boga.
Serdecznie zachęcamy Czytelników EAI Ekumenizm.pl do lektury tekstu poświęconego wpływom filozofii na teologię bizantyjską.
Artykuł znajduje się w Magazynie Teologicznym Semper Reformanda.