Jestem Polką / Jestem Polakiem
- 3 stycznia, 2008
- przeczytasz w 2 minuty
Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP rusza ze społeczną kampanią medialną “Jestem Polką / Jestem Polakiem”. Kampania odbywa się w ramach Roku Równych Szans UE. Kampania ma na celu uświadomienie polskiego społeczeństwa, że w Polsce mieszkają mniejszości narodowe i etniczne, a członkinie i członkowie tych społeczności czują się jednocześnie Polkami i Polakami. Koncepcja podwójnej tożsamości, która na Zachodzie jest czymś normalnym, w Polsce nadal jest niemal nieznana. Mamy nadzieję, […]
Koncepcja podwójnej tożsamości, która na Zachodzie jest czymś normalnym, w Polsce nadal jest niemal nieznana. Mamy nadzieję, że ten stan rzeczy sie zmieni.
Patronką Honorową kampanii jest Małżonka Prezydenta RP Pani Maria Kaczyńska. Głównym sponsorem kampanii jest Polskie Radio. Patronat medialny: Polskie Radio, Rzeczpospolita, Przekrój, Tygodnik Powszechny i Stroer.
Główną częścią kampanii są scrolle klasy premium firmy Stroer, na których znajdują się zdjęcia przedstawicieli mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce: Żydzi, Niemcy, Karaimi, Ormianie, Tatarzy, Romowie i Ukraińcy.Scrolle znajdują się w centrach wybranych miast: w Bytomiu, Chorzowie, Gdańsku, Gliwicach, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Sopocie, Sosnowcu, Szczecinie, Tychach, Warszawie, Wrocławiu i Zabrzu. Bannery kampanii ukażą się także w prasie.
Kampania zostanie oficjalnie zainaugurowana konferencją w Pałacu Prezydenckim z udziałem Pani Prezydentowej Marii Kaczyńskiej. 10 stycznia 2008 ruszy także oficjalna strona internetowa kampanii: www.wielkiemalenarody.eu. Kampania będzie trwała do 31 stycznia.
Pomysłodawcami kampanii są Malka Kafka i Jan Gebert (Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP); Zdjęcia: Bogdan Krężel (Przekrój, Fabryka Obrazu, www.fabrykaobrazu.pl);Projekt scrolli: Paulina Krajewska; Projekt strony internetowej: Małgorzata Rybak (www.bluealmonds.com).
Wszelkich informacji na temat kampanii udziela Mike Urbaniak:mike.urbaniak@jewish.org.pl