Jezus i Kriszna
- 9 lutego, 2005
- przeczytasz w 1 minutę
Chrześcijanin obeznany z Ewangelią św. Jana będzie miał pokusę doszukiwania się w pismach hinduizmu współbrzmiących z nią wyjątków – np.: w Bhagavadgicie. Czy słusznie? Jezus w Ewangelii Jana, chociażby w najdłuższej jego wypowiedzi, nazwanej “Mową eucharystyczną” przedstawia Boga jako cel życia ludzi, ich najwyższe Dobro, upragnione przez ludzi, którzy w takim ujęciu będą jego stworzeniami ontycznie ukierunkowanymi na niego. Raymond Panikkar jest zdania, iż Bóg daje się […]
Chrześcijanin obeznany z Ewangelią św. Jana będzie miał pokusę doszukiwania się w pismach hinduizmu współbrzmiących z nią wyjątków – np.: w Bhagavadgicie. Czy słusznie? Jezus w Ewangelii Jana, chociażby w najdłuższej jego wypowiedzi, nazwanej “Mową eucharystyczną” przedstawia Boga jako cel życia ludzi, ich najwyższe Dobro, upragnione przez ludzi, którzy w takim ujęciu będą jego stworzeniami ontycznie ukierunkowanymi na niego. Raymond Panikkar jest zdania, iż Bóg daje się utożsamić z Brahmanem, w którego stronę patrzą wyznawcy hinduizmu. Okazuje się, iż obie religie w jednej wizji Absolutu “odkrywają człowieka w jego nagiej egzystencji, pragnącego osiągnąć doskonałość i pełnię.“Serdecznie zapraszamy Czytelników Ekumenicznej Agencji Informacyjnej Ekumenizm.pl do zapoznania się z tekstem Jana Skupińskiego pt.: Jezus i Kriszna – Absolut Darczyńcą i Ofiarodawcą siebie. Pełna wersja artykułu dostępna jest na stronach Magazynu Teologicznego Semper Reformanda.