Karl Rahner i “simul iustus et peccator”
- 10 lutego, 2005
- przeczytasz w 1 minutę
Jednym z najistotniejszych punktów niezgody w całej nauce o usprawiedliwieniu jest istotne dla teologii luterańskiej przekonanie, że człowiek jest simul iustus et peccator, jednocześnie grzeszny i usprawiedliwiony. Przez stulecia problem ten uniemożliwiał przełomowe porozumienie. Próbę rzymskokatolickiej reinterpretacji zasady simul podjął jeden z najwybitniejszych teologów katolickich XX wieku o. Karl Rahner SJ.Serdecznie zapraszamy Czytelników Ekumenicznej Agencji Informacyjnej Ekumenizm.pl do zapoznania się z tekstem Dariusza Bruncza Karl […]
Jednym z najistotniejszych punktów niezgody w całej nauce o usprawiedliwieniu jest istotne dla teologii luterańskiej przekonanie, że człowiek jest simul iustus et peccator, jednocześnie grzeszny i usprawiedliwiony. Przez stulecia problem ten uniemożliwiał przełomowe porozumienie. Próbę rzymskokatolickiej reinterpretacji zasady simul podjął jeden z najwybitniejszych teologów katolickich XX wieku o. Karl Rahner SJ.Serdecznie zapraszamy Czytelników Ekumenicznej Agencji Informacyjnej Ekumenizm.pl do zapoznania się z tekstem Dariusza Bruncza Karl Rahner: simul iustus et peccator w teologii rzymskokatolickiej?, który w całości dostępny jest na stronach Magazynu Teologicznego Semper Reformanda.