Koronka do Miłosierdzia Bożego
- 3 lutego, 2005
- przeczytasz w 2 minuty
Po spowiedzi jako pokutę mam odmówić Koronkę do Miłosierdzia Bożego. W modlitwie tej znalazłem takie zdanie — ” Ojcze przedwieczny, ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata.“Jak grzeszny człowiek może Bogu ofiarować Ciało, Krew, Duszę i Bóstwo Jezusa ? Jak ja mogę ofiarować Bogu jego Syna ? Jak ja mogę ofiarowac krew Jezusa […]
Po spowiedzi jako pokutę mam odmówić Koronkę do Miłosierdzia Bożego. W modlitwie tej znalazłem takie zdanie — ” Ojcze przedwieczny, ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, na przebłaganie za grzechy nasze i całego świata.“Jak grzeszny człowiek może Bogu ofiarować Ciało, Krew, Duszę i Bóstwo Jezusa ? Jak ja mogę ofiarować Bogu jego Syna ? Jak ja mogę ofiarowac krew Jezusa Bogu ? Jak człowiek może ofiarować Bóstwo Bogu ? U Jana 3:16 napisano — ” Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał … ” , Rzym 8,32 “On, który nawet własnego Syna nie oszczędził, ale Go za nas wszystkich wydał … ” . Przecież to Bóg dał, ofiarowałJezusa, jak ja mogę Jego dać ? Jak spełnić warunek dobrej spowiedzi ?Wojtek
Odpowiadając na pytanie Czytelnika, najpierw chciałbym wskazać na słowa “ciało i krew, duszę i bóstwo (…) Pana Naszego Jezusa Chrystusa”. Te może trochę zaskakująco brzmiące słowa są skrótowym podsumowaniem dogmatu chalcedońskiego, o tym iż w osobie Jezusa, w sposób doskonały, bez zmieszania, bez zmiany, bez rozdzielenia czy rozłączenia, zjednoczyły się natura boska i natura ludzka (ciało, krew, dusza).
Wątpliwość Czytelnika budzi sformułowanie, w którym modlący się ofiarowuje Bogu Ojcu Jego Syna. Trzeba jednak zauważyć, że takie właśnie jest katolickie rozumienia Mszy św., która nieustannie uobecnia i czyni aktualną ofiarę Jezusa na Krzyżu, w której Jezus sam siebie ofiaruje Ojcu w Duchu Świętym i w którą to Ofiarę wierni powinni się nabożnie i gorli
wie włączyć. Pięknie świadczą o tym modlitwy najstarszej i przez wiele stuleci jedynej modlitwy eucharystycznej w obrządku łacińskim, Kanonu Rzymskiego: “Boże przyjmij łaskawie tę Ofiarę od nas, sług Twoich i całego ludu Twego” (Hanc igitur) oraz “Prosimy cię Boże uświęć tę Ofiarę pełnia swojego błogosławieństwa, mocą Twojego Ducha uczyń ją doskonałą i miłą sobie, aby się stała dla nas Ciałem i Krwią Twojego umiłowanego Syna, naszego Pana Jezusa Chrystusa” (Quam oblationem).Koronka do Miłosierdzia Bożego, którą Czytelnikowi spowiednik zadał jako pokutę, jest zatem formą duchowego włączenia się w Ofiarę Jezusa Chrystusa. Ten wymiar modlitewnego włączenia jest szczególnie widoczny, jeżeli możemy odmówić Koronkę, o takiej porze dnia, w której zalecała to św. Faustyna, tj. o godzinie 15, ewangelicznej godzinie dziewiątej, o której Jezus skonał na Krzyżu.
Szczerze jednak radziłbym czytelnikowi, aby wyjaśnienia swoich wątpliwości szukał także u kapłanów; najlepiej u tego samego spowiednika.
Piotr Chrzanowski