Kongres eschatologiczny w Jerozolimie
- 21 maja, 2005
- przeczytasz w 2 minuty
16 maja w hotelu “Notre Dame” w Jerozolimie zakończył się Kongres Eschatologiczny, w którym uczestniczyli teologowie, filozofowie i historycy, jak również przedstawiciele Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej i Stowarzyszenia im. Włodzimierza Sołowiowawe Francji. Eschatologia jest dyscypliną teologii systematycznej (fundamentalnej), zajmującej się czasami ostatecznymi. Powinniśmy być przekonani, że jesteśmy obywatelami niebai to stamtąd oczekujemy na przyjście Zbawiciela, Pana Jezusa Chrystusa (Flp 3,20). Tutaj nie posiadamy stałego miasta (Hbr […]
16 maja w hotelu “Notre Dame” w Jerozolimie zakończył się Kongres Eschatologiczny, w którym uczestniczyli teologowie, filozofowie i historycy, jak również przedstawiciele Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej i Stowarzyszenia im. Włodzimierza Sołowiowawe Francji.
Eschatologia jest dyscypliną teologii systematycznej (fundamentalnej), zajmującej się czasami ostatecznymi.
Powinniśmy być przekonani, że jesteśmy obywatelami niebai to stamtąd oczekujemy na przyjście Zbawiciela, Pana Jezusa Chrystusa (Flp 3,20). Tutaj nie posiadamy stałego miasta (Hbr 13,14). Pielgrzymi w poszukiwaniu ostatecznego mieszkania, powinniśmy starać się, jak to czynili nasi ojcowie w wierze, o lepszą Ojczyznę, to jest o niebiańską — stwierdzono podczas kongresu.
Konferencja naukowa zajęła się również niektórymi myślami Władymira Sołowiowa (na zdj.), które dotyczyły zbliżenia pomiędzy Kościołami Zachodu i Wschodu. Troska tabyła jednym z najważniejszych pragnień papieża Jana Pawła II, który w listopadzie 2003 roku powiedział:“Potrzeba, aby Kościół potrafił oddychać obydwoma płucami.” Także obecny papież Benedykt XVI podziela pragnienie swojego poprzednika.
Włodzimierz Sołowiow (1853–1900) był filozofem, teologiem i pisarzem. Został wychowany w Kościele prawosławnym, w młodości był ateistą, a później powrócił na łono prawosławia. Jest autorem wielu dzieł filozoficznych, teologicznych i naukowych, ale wyróżnił się zwłaszcza swoją pracą na rzecz pojednania Kościołów katolickiego i prawosławnego. Stowarzyszenie Sołowiowa jest spadkobiercą ideałów tego teologa i filozofa. Jan Paweł II sześciokrotnie odwiedził jego siedzibę w Paryżu, podkreślając w ten sposób powagę jego działalności.