Nigeria: czy możliwy jest dialog chrześcijańsko-islamski?
- 19 kwietnia, 2005
- przeczytasz w 2 minuty
Tam, gdzie są muzułmanie zawsze będą oni występować za wprowadzeniem szariatu, jednak prawo to nie będzie stosowane wobec chrześcijan — powiedział muzułmański teolog podczas konferencji międzyreligijnej w nigeryjskim stanie Zamfara, która odbyła się w marcu br. Spotkanie “Szariat i relacje chrześcijańsko-muzułmańskie w Nigerii: droga ku przyszłości” jest szóstą konferencją worganizowaną przez Stowarzyszenie Dialogu Chrześcijańsko-Muzułmańskiego, Najwyższą Radę ds. Muzułmańskich oraz lokalny rząd. Na czele Stowarzyszenia stoi od 1992 roku arcybiskup David L. […]
Tam, gdzie są muzułmanie zawsze będą oni występować za wprowadzeniem szariatu, jednak prawo to nie będzie stosowane wobec chrześcijan — powiedział muzułmański teolog podczas konferencji międzyreligijnej w nigeryjskim stanie Zamfara, która odbyła się w marcu br. Spotkanie “Szariat i relacje chrześcijańsko-muzułmańskie w Nigerii: droga ku przyszłości” jest szóstą konferencją worganizowaną przez Stowarzyszenie Dialogu Chrześcijańsko-Muzułmańskiego, Najwyższą Radę ds. Muzułmańskich oraz lokalny rząd. Na czele Stowarzyszenia stoi od 1992 roku arcybiskup David L. Windibiziri, emerytowany biskup Luterańskiego Kościoła Nigerii.
W spotkaniu biorą udział biskupi i księża (kobiety i mężczyzny), duchowni islamscy, politycy oraz przedstawiciele świata nauki. Swoją delegację przysłała agenda Światowej Federacji Luterańskiej ds. dialogu z islamem, ponieważ ze względu na swoją liczebność w tym regionie Nigerii Kościoły luterańskie od dawna angażowały się w rozmowy z wyznawcami islamu.
Uczestnicy wysłuchali kilkunastu wykładów o problemach dialogu międzyreligijnego i relacjach państwo-religia w krajach islamskich. Referenci pochodzili z Europy, Azji, Afryki i USA.
Jeden z uczestników sympozjum skrytykował polityków, zarówno chrześcijańskich, jak i muzułmańskich, którzy zaczynają spotkania od wspólnych modlitw. Proces pojednania i budowania pokoju został odebrany ludziom, cierpiącym pośród konfliktów. Musi on znowu powrócić do ludzi — powiedział ks. Gopar B. Topkida z Kościoła Mennonitów.