Powołanie chrześcijan w Ziemi Świętej
- 10 czerwca, 2004
- przeczytasz w 1 minutę
- Chrześcijanie jako wspólnota “otwarta” na dialog mają do spełnienia ważną misję w wieloetnicznej i wielowyznaniowej Ziemi Świętej, która obecnie krwawi wskutek konfliktu palestyńsko-izraelskiego — mówi palestyński teolog, prof. Sami Basham, w wywiadzie dla Agencji ZENIT. Jego zdaniem chrześcijaństwo na Bliskim Wschodzie i w świecie arabskim reprezentowało demokrację, edukację na wszystkich poziomach i obronę praw człowieka. Dla chrześcijaństwa pokój to nie element strategii politycznej, ale styl życia, miłowania i bezinteresownej postawy […]
- Chrześcijanie jako wspólnota “otwarta” na dialog mają do spełnienia ważną misję w wieloetnicznej i wielowyznaniowej Ziemi Świętej, która obecnie krwawi wskutek konfliktu palestyńsko-izraelskiego — mówi palestyński teolog, prof. Sami Basham, w wywiadzie dla Agencji ZENIT.
Jego zdaniem chrześcijaństwo na Bliskim Wschodzie i w świecie arabskim reprezentowało demokrację, edukację na wszystkich poziomach i obronę praw człowieka. Dla chrześcijaństwa pokój to nie element strategii politycznej, ale styl życia, miłowania i bezinteresownej postawy wobec osoby ludzkiej. Do tego, choć jest to wspólnota mniejszościowa, nie jest zamknięta w sobie. W osobie łacińskiego patriarchy katolików jest to wspólnota, która wzywa do nadziei w Ziemi Świętej. Dzisiejsza odpowiedzialność chrześcijan za Ziemię Świętą polega na tym, by nie dać zasnąć sumieniu i nie zgodzić się na obojętność.
Niedawno łaciński patriarcha Jerozolimy Michel Sabbah stwierdził, że pokojowa koegzystencja między Palestyńczykami chrześcijanami i muzułmanami a Żydami możliwa jest pod jednym warunkiem: ponownego uznania wolności Palestyńczyków jako osób i narodu. Forum Znak