Ekumenizm na świecie

Reklama w czeskiej TV


W rekla­mie fir­my Mount­field, przeda­ją­cej pro­duk­ty dla domu i ogro­du, widzi­my klien­ta, któ­ry tar­gu­je się o niż­szą cenę. Gdy sprze­daw­ca odma­wia, klient prze­bie­ra się za ultra­or­to­dok­syj­ne­go Żyda i wra­ca do skle­pu. Ponow­nie zaczy­na się tar­go­wać i tym razem otrzy­mu­je 80% rabat. Wycho­dząc, klient mru­czy pod nosem: “80% zniż­ki… to nie taki zno­wu świet­ny inte­res”. Rekla­ma była poka­zy­wa­na w cze­skiej tele­wi­zji publicz­nej i spo­tka­ła się z pro­te­sta­mi m.in. amba­sa­do­ra Izra­ela, Arthu­ra […]


W rekla­mie fir­my Mount­field, przeda­ją­cej pro­duk­ty dla domu i ogro­du, widzi­my klien­ta, któ­ry tar­gu­je się o niż­szą cenę. Gdy sprze­daw­ca odma­wia, klient prze­bie­ra się za ultra­or­to­dok­syj­ne­go Żyda i wra­ca do skle­pu. Ponow­nie zaczy­na się tar­go­wać i tym razem otrzy­mu­je 80% rabat. Wycho­dząc, klient mru­czy pod nosem: “80% zniż­ki… to nie taki zno­wu świet­ny inte­res”.

Rekla­ma była poka­zy­wa­na w cze­skiej tele­wi­zji publicz­nej i spo­tka­ła się z pro­te­sta­mi m.in. amba­sa­do­ra Izra­ela, Arthu­ra Avno­na oraz dyrek­to­ra żydow­skie­go muzeum w Pra­dze, Leo Pavla­ta, któ­rzy doma­ga­li się zaprze­sta­nia emi­sji.


Rzecz­nik fir­my Mount­field poin­for­mo­wał, że w związ­ku z tym rekla­ma znik­nie z tele­wi­zji. Rzecz­nik nie stwier­dził jed­nak, aby rekla­ma zawie­ra­ła nie­wła­ści­we tre­ści. Wprost prze­ciw­nie — jego zda­niem poka­zy­wa­ła ona “pozy­tyw­ne cechy” spraw­ne­go żydow­skie­go kup­ca, posta­ci czę­sto opi­sy­wa­nej w lite­ra­tu­rze.


Forum Żydów Pol­skich

Ekumenizm.pl działa dzięki swoim Czytelnikom!
Portal ekumenizm.pl działa na zasadzie charytatywnej pracy naszej redakcji. Zachęcamy do wsparcia poprzez darowizny i Patronite.