Sophie Scholl — uznanie ekumenicznego jury na Berlinale
- 22 lutego, 2005
- przeczytasz w 1 minutę
Opierając się na scenariuszu, który we wspaniały sposób uwzględnia nowe źródła historyczne, film pokazuje ze skrupulatną estetyką i konsekwentną strategią narracyjną ostatnie sześć dni życia Sophie Scholl – stwierdziło ekumeniczne jury przy berlińskim festiwalu filmowym (Berlinale), przyznając pierwsze wyróżnienie produkcji “Sophie Scholl – ostatnie dni” w reżyserii Marca Rothemunda.Członkowie 6‑osobowego jury wyróżnili film, ponieważ “działanie młodej studentki Scholl zostało pokazane […]
Opierając się na scenariuszu, który we wspaniały sposób uwzględnia nowe źródła historyczne, film pokazuje ze skrupulatną estetyką i konsekwentną strategią narracyjną ostatnie sześć dni życia Sophie Scholl – stwierdziło ekumeniczne jury przy berlińskim festiwalu filmowym (Berlinale), przyznając pierwsze wyróżnienie produkcji “Sophie Scholl – ostatnie dni” w reżyserii Marca Rothemunda.
Członkowie 6‑osobowego jury wyróżnili film, ponieważ “działanie młodej studentki Scholl zostało pokazane jako zakorzenione w chrześcijaństwie, gotowego do dialogu i cywilnej odwagi.”
Sophie Scholl (1921–1943), studentka biologii i filozofii, organizowała ze swoim bratem szereg antynazistowskich akcji propagandowych w Monachium, a także innych miastach, w ramach studenckiej grupy oporu Biała Róża (Weisse Rose). Spisek został wykryty przez gestapo i członkowie Białej Róży (Sophie, jej brat Hans i Christoph Probst) zostali skazani po trzydniowym procesie na śmierć.
Jury wyróżniło ponadto izraelski film dokumentalny “Ratziti Lihiyot Gibor”, opowiadający o sześciu izraelskich rezerwistach, którzy odmówili służby na okupowanych obszarach Palestyny.