Zgorszenie wobec świata
- 13 marca, 2004
- przeczytasz w 1 minutę
Przeżywanie wspólnoty ekumenicznej w lokalnym wymiarze oraz brakująca wspólnota w Wieczerzy Pańskiej są sobie sprzeczne. Osłabia to nakazane Kościołom świadectwo i sprawia, że Kościoły stają się niewiarygodne wobec społecznych wyzwań – głosi druga teza dokumentu trzech instytutów ekumenicznych z Bensheim, Strasburga i Tybingi, poświęconego Wspólnocie Eucharystycznej. Na łamach Magazynu Ekumenicznego “Semper Reformanda” kontynuujemy prezentację kolejnej tezy raportu, który dotyka najbardziej kontrowersyjnych zagadnień dialogu ekumenicznego. Zapraszmy […]
Przeżywanie wspólnoty ekumenicznej w lokalnym wymiarze oraz brakująca wspólnota w Wieczerzy Pańskiej są sobie sprzeczne. Osłabia to nakazane Kościołom świadectwo i sprawia, że Kościoły stają się niewiarygodne wobec społecznych wyzwań – głosi druga teza dokumentu trzech instytutów ekumenicznych z Bensheim, Strasburga i Tybingi, poświęconego Wspólnocie Eucharystycznej. Na łamach Magazynu Ekumenicznego “Semper Reformanda” kontynuujemy prezentację kolejnej tezy raportu, który dotyka najbardziej kontrowersyjnych zagadnień dialogu ekumenicznego. Zapraszmy czytelników do zapoznania się z tekstem Dariusza Bruncza “Wspólnota eucharystyczna jest możliwa II — brak wspólnoty zgorszeniem wobec świata”