Ekumenizm w Polsce

Koncert Chóru Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Lublinie


Jed­no z naj­więk­szych dzieł w histo­rii muzy­ki, ora­to­rium pt. “Mesjasz” Geo­r­ga Frie­dri­cha Haen­dla moż­na było usły­szeć 5 listo­pa­da 2005r. w koście­le ewa­n­ge­­li­c­ko-augs­bu­r­skim św. Trój­cy w Lubli­nie.Obszer­ne frag­men­ty dzie­ła w pol­skiej wer­sji języ­ko­wej wyko­nał Chór Die­ce­zji Wschod­niej Kościo­ła Adwen­ty­stów Dnia Siód­me­go pod kie­row­nic­twem arty­stycz­nym Lesz­ka Czer­nic­kie­go (na zdj.). Ora­to­rium G.F. Haen­dla jest tryp­ty­kiem o naro­dze­niu, śmier­ci i zmar­twych­wsta­niu Jezu­sa Chry­stu­sa. Monu­men­tal­na muzy­ka baro­ko­wa nie­miec­kie­go kom­po­zy­to­ra łączy się […]


Jed­no z naj­więk­szych dzieł w histo­rii muzy­ki, ora­to­rium pt. “Mesjasz” Geo­r­ga Frie­dri­cha Haen­dla moż­na było usły­szeć 5 listo­pa­da 2005r. w koście­le ewan­ge­lic­ko-augs­bur­skim św. Trój­cy w Lubli­nie.

Obszer­ne frag­men­ty dzie­ła w pol­skiej wer­sji języ­ko­wej wyko­nał Chór Die­ce­zji Wschod­niej Kościo­ła Adwen­ty­stów Dnia Siód­me­go pod kie­row­nic­twem arty­stycz­nym Lesz­ka Czer­nic­kie­go (na zdj.).


Ora­to­rium G.F. Haen­dla jest tryp­ty­kiem o naro­dze­niu, śmier­ci i zmar­twych­wsta­niu Jezu­sa Chry­stu­sa. Monu­men­tal­na muzy­ka baro­ko­wa nie­miec­kie­go kom­po­zy­to­ra łączy się w “Mesja­szu” z tek­sta­mi biblij­ny­mi.


Pod­czas kon­cer­tu chór wyko­nał III czę­ści:


Część I, któ­ra opar­ta była na zapo­wie­dziach mesjań­skich z ksiąg: Iza­ja­sza, Mala­chia­sza i Psal­mów.


Część II, któ­ra mówi­ła o życiu i śmier­ci.


Część III mówią­cą o zba­wie­niu ludz­ko­ści.


Sło­wa do III czę­ści pocho­dzi­ły z czte­rech Ewan­ge­lii, Listów Apo­stol­skich i Apo­ka­lip­sy.






Gospo­da­rzem kon­cer­tu był pastor lubel­skie­go Zbo­ru Kościo­ła Adwen­ty­stów Mariusz Maikow­ski (na 1. zdj.).

Ekumenizm.pl działa dzięki swoim Czytelnikom!
Portal ekumenizm.pl działa na zasadzie charytatywnej pracy naszej redakcji. Zachęcamy do wsparcia poprzez darowizny i Patronite.