Wspólnota eucharystyczna: udogodnienia powinny być mnożone, brzemię ograniczane!
- 3 czerwca, 2004
- przeczytasz w 1 minutę
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zapraszamy Czytelników EAI Ekumenizm.pl do lektury komentarza do trzeciej tezy dokumentu o gościnności eucharystycznej opracowanego przez trzy instytuty ekumeniczne z Tybingi, Bensheim i Strasburga który znajduje się na stronach Teologicznego Magazynu Ekumenicznego Semper Reformanda. Trzecia teza zajmuje się praktykowaną już w wyjątkowych sytuacjach gościnnością eucharystyczną między Kościołem Rzymskokatolickim a Kościołami Ewangelickimi. Fragment tekstu: „Instytuty ekumeniczne przekonują, że jeśli istnieje możliwość eucharystycznej gościnności […]
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zapraszamy Czytelników EAI Ekumenizm.pl do lektury komentarza do trzeciej tezy dokumentu o gościnności eucharystycznej opracowanego przez trzy instytuty ekumeniczne z Tybingi, Bensheim i Strasburga który znajduje się na stronach Teologicznego Magazynu Ekumenicznego Semper Reformanda.
Trzecia teza zajmuje się praktykowaną już w wyjątkowych sytuacjach gościnnością eucharystyczną między Kościołem Rzymskokatolickim a Kościołami Ewangelickimi.
Fragment tekstu:
„Instytuty ekumeniczne przekonują, że jeśli istnieje możliwość eucharystycznej gościnności w Kościele Rzymskokatolickim, to ich regulacja jest kwestią teologiczno-pastoralnych rozważań. Krąg tych, którzy zaproszeni są do wspólnego Dziękczynienia jest więc zmienny i za każdym razem należy pytać o kryteria gościnności oraz starać się o pozytywne ujęcie problematyki eucharystycznej gościnności: czy poza zasadniczą niemożliwością gościnności eucharystycznej nie istnieje jej zasadnicza możliwość?”
Magazyn SR: Wspólnota eucharystyczna jest możliwa III ‑wyjątkowe zasady gościnności eucharystycznej
Zachęcamy również do lektury poprzednich dwóch tez ekumenicznego dokumentu.