Zjazd rastafarian
- 12 stycznia, 2005
- przeczytasz w 2 minuty
Podczas międzynarodowej konferencji na Jamajce, setki wyznawców rastafarianizmu, którzy przybyli z wielu krajów świata, dyskutowało na temat repatriacji wyznawców tej religii do Afryki, oraz możliwości legalnego używania marihuany podczas religijnych rytuałów. Rastafarianizm wyrósł z ruchu Powrót do Afryki (Back to Africa), który zapoczątkował Marcus Garvey (1887–1940) z Jamajki. W początkach wieku założył on organizację, której celem było umożliwienie mieszkańcom Jamajki powrót do Afryki, ich prawdziwej ojczyzny. Głosił on nadejście […]
Podczas międzynarodowej konferencji na Jamajce, setki wyznawców rastafarianizmu, którzy przybyli z wielu krajów świata, dyskutowało na temat repatriacji wyznawców tej religii do Afryki, oraz możliwości legalnego używania marihuany podczas religijnych rytuałów.
Rastafarianizm wyrósł z ruchu Powrót do Afryki (Back to Africa), który zapoczątkował Marcus Garvey (1887–1940) z Jamajki. W początkach wieku założył on organizację, której celem było umożliwienie mieszkańcom Jamajki powrót do Afryki, ich prawdziwej ojczyzny.
Głosił on nadejście czarnego króla. Jego proroctwo miało się spełnić poprzez koronację księcia Ras Tafariego, który wraz z cesarską koroną przybrał imię Hajle Sellasje. Rządził przez 45 lat i był niekwestionowanym autorytetem międzynarodowym. Podkreślał zawsze, że jest spokrewniony z biblijnym Dawidem i królową Sabą. Właśnie od jego imienia pochodzi nazwa “rastafarianizm”.
Ideologia rastafarian opiera się na swoistej interpretacji Biblii. Lud Izraela to Czarni, uprowadzeni do Nowego Świata. Prawdopodobnie Ras Tafari to mesjasz a Garvey jest odpowiednikiem biblijnego Mesjasza. Szczególną uwagę rastafarianie przykładają do dwóch ksiąg Pisma Świętego — Genesis i Apokalipsy. Charakterystyczne dla ideologii Rastafarian jest pacyfistyczne nastawienie do świata. Podczas ostatniej konferencji dyskutowano nad możliwością uzyskania odszkodowań dla potomków niewolników. W 2002 r. rastafarianie z Jamajki zwrócili się z oficjalną prośbą do brytyjskiej królowej Elżbiety II, aby monarchia w ramach rekompensaty zapewniła wszystkim chętnym czarnoskórym darmowy transport do Afryki. Monarchia jednak do dzisiaj nieodpowiedziała.