Żydzi dla Jezusa mogą się reklamować
- 28 marca, 2004
- przeczytasz w 1 minutę
Brytyjski urząd Advertising Standards Authority (ASA) potwierdził prawo Żydów dla Jezusa do reklamowania swoich poglądów, w tym wyrażania przekonania, że są Żydami wierzącymi w to, iż Jezus jest żydowskim Mesjaszem oraz tego, że inni Żydzi brytyjscy powinni się nad tą kwestą zastanowić. Decyzja ASA dotyczyła reklam, jakie Żydzi dla Jezusa zamieścili ostatniego lata na łamach dzienników “The Independent”, “The Times” i na bilbordach. Znajdujący się na reklamach napis zachęcał […]
Brytyjski urząd Advertising Standards Authority (ASA) potwierdził prawo Żydów dla Jezusa do reklamowania swoich poglądów, w tym wyrażania przekonania, że są Żydami wierzącymi w to, iż Jezus jest żydowskim Mesjaszem oraz tego, że inni Żydzi brytyjscy powinni się nad tą kwestą zastanowić.
Decyzja ASA dotyczyła reklam, jakie Żydzi dla Jezusa zamieścili ostatniego lata na łamach dzienników “The Independent”, “The Times” i na bilbordach. Znajdujący się na reklamach napis zachęcał do “zastanowienia się nad sobą”, kiedy Żydzi wierzą w Jezusa. Na innych reklamach Żydzi dla Jezusa umieścili fotografię kobiety, która przetrwała holokaust i deklaruje, że wierzy w Jezusa. Reklama zachęcała do wysłuchania całej historii kobiety z oferowanej za darmo taśmy wideo.
Zdaniem ASA Żydzi dla Jezusa nie naruszyli swoją kampanią promocyjną Brytyjskiego Kodeksu Reklamy. Joseph Steinberg, szef brytyjskiej organizacji Żydzi dla Jezusa: — (…) W naszym wolnym społeczeństwie powinien być słyszalny głos, że Jezus jest Mesjaszem Izraela oraz Zbawcą świata, a brytyjscy Żydzi powinni mieć możliwość zastanowienia się nas prawdziwością swoich pretensji (…).