Nowozielonoświątkowcy pod lupą
- 3 grudnia, 2004
- przeczytasz w 1 minutę
Brazylia jest krajem, gdzie jest bardzo dużo Kościołów o charakterze nowozielonoświątkowym. „Powinniśmy wiedzieć, czy nowozielonoświątkowcy głoszą teologię Chrystusa Pana, czy Chrystusa Sługi (w sensie — Chrystus na posługi u ludzi)”, podkreślił baptystyczny teolog Lourenço Stelio Rega w jednej z dyskusji podczas II Kongresu Teologii Nowego Życia. Sympozjum odbyło sięw Águas de Lindóia w stanie São Paulo. Tematem Kongresu brzmiał: „Wyzwania Kościoła protestanckiego w XXI wieku”. Luteranin Estevan Kirschner […]
Brazylia jest krajem, gdzie jest bardzo dużo Kościołów o charakterze nowozielonoświątkowym. „Powinniśmy wiedzieć, czy nowozielonoświątkowcy głoszą teologię Chrystusa Pana, czy Chrystusa Sługi (w sensie — Chrystus na posługi u ludzi)”, podkreślił baptystyczny teolog Lourenço Stelio Rega w jednej z dyskusji podczas II Kongresu Teologii Nowego Życia. Sympozjum odbyło sięw Águas de Lindóia w stanie São Paulo.
Tematem Kongresu brzmiał: „Wyzwania Kościoła protestanckiego w XXI wieku”. Luteranin Estevan Kirschner zażartował, że z jego punktu widzenia „Luter powinien przekręcać się w grobie”, zwracając uwagę na obecność w niektórych nowozielonoświątkowych Kościołach relikwiarzy i praktykowania instytucji odpustów.
Metodysta Luiz Wesley wskazał na konieczność przeprowadzenia akademickich badań, aby nie popełnić błędów przy analizie fenomenu ruchu nowozielonoświątkowego. „Taki jest właśnie jeden z celów Kongresu”, odpowiedział mu Donald Pirce, organizator spotkania. Następny Kongres Teologii Nowego Życia odbędzie się we wrześniu 2005 r.