Marketing religijny – religia i reklama

0

Niektórzy uważają, że pieniądze rządzą światem. Inni, że reklama, która „generuje” pieniądze poprzez zachęcanie klientów do otworzenia portfeli. Nie sposób wyobrazić sobie dziś życia bez reklamy, która doczekała się dziś interdyscyplinarnych analiz naukowych oraz całej rzeszy specjalistów począwszy od reklamy proszku do prania, nowej marki piwa, a skończywszy na reklamie kandydatów na prezydenta. Obok reklamy nie mogą przechodzić obojętnie Kościoły, a także wyznawcy religii niechrześcijańskich.

Na łamach EAI Ekumenizm.pl oraz w skromniejszym wymiarze na stronach Magazynu Teologicznego Semper Reformanda przedstawialiśmy informacje, dotyczące szeroko rozumianego marketingu religijnego. Reklamy produktów z podtekstem religijnym, czasem nawet obrazoburczym, Kościoły reklamujące swoje duchowe „usługi”, jak i wiele innych zagadnień związanych z reklamą religijną były często poruszane w naszych serwisach.

Zainteresowanych tematyką marketingu religijnego, public relations zapraszamy do lektury naszych depesz.