Społeczeństwo

Bo Bóg obraża


Pod pre­tek­stem obra­zy uczuć reli­gij­nych z walen­tyn­ko­we­go kon­kur­su cze­ko­la­dy Mil­ka usu­nię­to hasła odwo­łu­ją­ce się do Boga. Orga­ni­za­tor naj­pierw je zaak­cep­to­wał, następ­nie odrzu­cił tłu­ma­cząc, że mogą ranić uczu­cia reli­gij­ne. Pro­du­cent Mil­ki — fir­ma Kraft Foods Pol­ska — zor­ga­ni­zo­wa­ła kon­kurs “Miło­sne graf­fi­ti” na walen­tyn­ko­we hasło. Zwy­cię­skie pro­jek­ty mia­ły tra­fić na pla­ka­ty, któ­re zawi­sną w kil­ku mia­stach. Począt­ko­wo domi­no­wa­ły dość banal­ne hasła. Wśród pro­po­zy­cji poja­wi­ły się i inne: „Bóg […]


Pod pre­tek­stem obra­zy uczuć reli­gij­nych z walen­tyn­ko­we­go kon­kur­su cze­ko­la­dy Mil­ka usu­nię­to hasła odwo­łu­ją­ce się do Boga. Orga­ni­za­tor naj­pierw je zaak­cep­to­wał, następ­nie odrzu­cił tłu­ma­cząc, że mogą ranić uczu­cia reli­gij­ne.

Pro­du­cent Mil­ki — fir­ma Kraft Foods Pol­ska — zor­ga­ni­zo­wa­ła kon­kurs “Miło­sne graf­fi­ti” na walen­tyn­ko­we hasło. Zwy­cię­skie pro­jek­ty mia­ły tra­fić na pla­ka­ty, któ­re zawi­sną w kil­ku mia­stach. Począt­ko­wo domi­no­wa­ły dość banal­ne hasła. Wśród pro­po­zy­cji poja­wi­ły się i inne: „Bóg kocha Cie­bie dzi­siaj i ja też”, „Bo jak śmierć potęż­na jest miłość… Kocham Cię. Ja też. I Ja. Ojciec, Syn i Duch Świę­ty”. Nie­któ­re z nich szyb­ko zaczę­ły prze­wo­dzić staw­ce. Odda­no na nie po kil­ka tysię­cy gło­sów.

Wkrót­ce hasła o tre­ściach reli­gij­nych mimo, że wsze­śniej zosta­ły do pozy­tyw­nie zwe­ry­fi­ko­wa­ne, zaczę­ły zni­kać z kon­kur­su. Te zaj­mu­ją­ce naj­wyż­sze miej­sca w swo­ich kate­go­riach zosta­ły usu­nię­te jako pierw­sze, póź­niej te na niż­szych miej­scach w ran­kin­gu. Hasła reli­gij­ne, któ­re nie zyska­ły więk­sze­go popar­cia pozo­sta­ła w kon­kur­sie do koń­ca, czy­li do pół­no­cy 5 lute­go.

“Witam. Przy­kro nam bar­dzo, ale za wzglę­du na licz­ne zgło­sze­nia ze stro­ny użyt­kow­ni­ków, byli­śmy zmu­sze­niu usu­nąć walen­tyn­kę z kon­kur­su. Użyt­kow­ni­cy uwa­ża­ją, że ich uczu­cia reli­gij­ne są w ten spo­sób naru­sza­ne, a my jako orga­ni­za­to­rzy nie może­my się na takie coś zgo­dzić. Pozdra­wiam, I Love Mil­ka” — taką wia­do­mość otrzy­ma­li auto­rzy usu­nię­tych haseł.

- “Inten­cją orga­ni­za­to­rów kon­kur­su było przy­go­to­wa­nie akcji pro­mo­cyj­nej, w któ­rej kon­su­men­ci mogą wyra­zić swo­je uczu­cia do bli­skiej im oso­by i nie­two­rze­nie kon­tro­wer­sji na tle ide­olo­gicz­no-świa­to­po­glą­do­wym” — mówi­ła Agniesz­ka Kępiń­ska z Kraft Foods Pol­ska na łamach Rzecz­po­spo­li­tej. — “Jeste­śmy fir­mą mię­dzy­na­ro­do­wą i wie­lo­na­ro­do­wą, któ­rej pod­sta­wą funk­cjo­no­wa­nia jest tole­ran­cja i sza­cu­nek dla indy­wi­du­ali­zmu każ­de­go czło­wie­ka — posza­no­wa­nie jego uczuć reli­gij­nych i świa­to­po­glą­do­wych”.

Ekumenizm.pl działa dzięki swoim Czytelnikom!
Portal ekumenizm.pl działa na zasadzie charytatywnej pracy naszej redakcji. Zachęcamy do wsparcia poprzez darowizny i Patronite.