Bo Bóg obraża
- 11 lutego, 2009
- przeczytasz w 2 minuty
Pod pretekstem obrazy uczuć religijnych z walentynkowego konkursu czekolady Milka usunięto hasła odwołujące się do Boga. Organizator najpierw je zaakceptował, następnie odrzucił tłumacząc, że mogą ranić uczucia religijne. Producent Milki — firma Kraft Foods Polska — zorganizowała konkurs “Miłosne graffiti” na walentynkowe hasło. Zwycięskie projekty miały trafić na plakaty, które zawisną w kilku miastach. Początkowo dominowały dość banalne hasła. Wśród propozycji pojawiły się i inne: „Bóg […]
Pod pretekstem obrazy uczuć religijnych z walentynkowego konkursu czekolady Milka usunięto hasła odwołujące się do Boga. Organizator najpierw je zaakceptował, następnie odrzucił tłumacząc, że mogą ranić uczucia religijne.
Producent Milki — firma Kraft Foods Polska — zorganizowała konkurs “Miłosne graffiti” na walentynkowe hasło. Zwycięskie projekty miały trafić na plakaty, które zawisną w kilku miastach. Początkowo dominowały dość banalne hasła. Wśród propozycji pojawiły się i inne: „Bóg kocha Ciebie dzisiaj i ja też”, „Bo jak śmierć potężna jest miłość… Kocham Cię. Ja też. I Ja. Ojciec, Syn i Duch Święty”. Niektóre z nich szybko zaczęły przewodzić stawce. Oddano na nie po kilka tysięcy głosów.
Wkrótce hasła o treściach religijnych mimo, że wsześniej zostały do pozytywnie zweryfikowane, zaczęły znikać z konkursu. Te zajmujące najwyższe miejsca w swoich kategoriach zostały usunięte jako pierwsze, później te na niższych miejscach w rankingu. Hasła religijne, które nie zyskały większego poparcia pozostała w konkursie do końca, czyli do północy 5 lutego.
“Witam. Przykro nam bardzo, ale za względu na liczne zgłoszenia ze strony użytkowników, byliśmy zmuszeniu usunąć walentynkę z konkursu. Użytkownicy uważają, że ich uczucia religijne są w ten sposób naruszane, a my jako organizatorzy nie możemy się na takie coś zgodzić. Pozdrawiam, I Love Milka” — taką wiadomość otrzymali autorzy usuniętych haseł.
- “Intencją organizatorów konkursu było przygotowanie akcji promocyjnej, w której konsumenci mogą wyrazić swoje uczucia do bliskiej im osoby i nietworzenie kontrowersji na tle ideologiczno-światopoglądowym” — mówiła Agnieszka Kępińska z Kraft Foods Polska na łamach Rzeczpospolitej. — “Jesteśmy firmą międzynarodową i wielonarodową, której podstawą funkcjonowania jest tolerancja i szacunek dla indywidualizmu każdego człowieka — poszanowanie jego uczuć religijnych i światopoglądowych”.