Biskupi wygrali proces z domem mody
- 13 marca, 2005
- przeczytasz w 1 minutę
Reklama jeansów posługująca się religijną symboliką jest agresywnym i zbędnym wtargnięciem w przestrzeń wiary – stwierdził francuski sąd, przyznając rację biskupom rzymskokatolickim. Przypomnijmy: dom mody Marithe et Francois Girbaud rozpoczął kampanię reklamową z plakatami, imitującymi Ostatnią Wieczerzę. W reklamie zamiast apostołów i Chrystusa widać było atrakcyjne kobiety oraz jednego mężczyznę ubranych w markowe jeansy. Biskupi zaskarżyli dom mody do sądu, nakazując usunięcie wszystkich plakatów w ciągu […]
Reklama jeansów posługująca się religijną symboliką jest agresywnym i zbędnym wtargnięciem w przestrzeń wiary – stwierdził francuski sąd, przyznając rację biskupom rzymskokatolickim. Przypomnijmy: dom mody Marithe et Francois Girbaud rozpoczął kampanię reklamową z plakatami, imitującymi Ostatnią Wieczerzę.
W reklamie zamiast apostołów i Chrystusa widać było atrakcyjne kobiety oraz jednego mężczyznę ubranych w markowe jeansy. Biskupi zaskarżyli dom mody do sądu, nakazując usunięcie wszystkich plakatów w ciągu trzech dni.
Reklamodawcy zapowiedzieli, że odwołają się od wyroku do sądu apelacyjnego. Decyzja francuskiego sądu nie jest odosobniona. Plakat został już zakazany w Mediolanie.
foto: AFP
:: Ekumenizm.pl: Chrystus i apostołowie w jeansach – skandal we Francji